Meritien kilpailutoiminta käsitti 2015 entiseen malliin tiistaikilpailut ja yksinpurjehduskilpailun. Tiistaikilpailuja oli 12 ja niihin osallistui yhteensä 9 venekuntaa.

Osallistumiskertoja kertyi kaikkiaan 45, mikä oli selvästi enemmän kuin parina edellisenä vuonna. Venekuntien lukumäärä puolestaan näyttää vakiintuneen tuohon yhdeksään.

Yksinpurjehduskilpailu järjestettin 11.8. ja siihen osallistui kuusi venettä. Kilpailun voitti jälleen kerran Jyrki Santaholma veneellään Merinna.

Kauden kovimmasta kilpailutuloksesta vastasi Jarmo Helasuo, joka Siriuss-veneellään sijoittui kolmanneksi ÅF Offshore Racen (entinen Gotland Runt) SRS B -luokassa. SRS B oli 53 osallistujalla kisan suurin luokka.

Meritien veneiden tuloksia kesän muista kisoista:

Espoo Suursaari Race

LYS 1:

Siriuss / Jarmo Helasuo 6. (14)

LYS 2:

Unnukka II / Tapio Uimonen 7. (15)

Helsinki Tallinna Race

Business LYS:

Kaze II / Mika Maurola 20.

LYS 1:

Siriuss / Jarmo Helasuo 5.

LYS 2:

Mon Amie / Henri Matikka 15.

LYS 4-6:

Aida / Marko Nurmi 6.

Meritieläisiä osallistui kauden kilpailuihin myös muiden seurojen veneiden miehistöissä.

Jäsenien sivut

• Vapaita laituripaikkoja kesälle 2018

Meritie ry:llä on vapaita laituripaikkoja kesälle 2018. Täysin uusitusta H-laiturista löytyy aisapaikkoja ja G-laiturista löytyy poijupaikkoja usealle eri venekoolle. Jos kiinnostuit, niin ota yhteyttä satamapäällikköön Johan Åbergiin sähköpostitse johan.aberg(at)pp5.inet.fi .

• Yrjö Santaholma palkittu SPV:n kultaisella ansiomerkillä

SPV  palkitsi  syksyllä jäsenemme Yrjö Santaholman kultaisella ansiomerkillä, jonka hänelle luovutti hänen poikansa Jyrki Santaholma veneilyturvallisuustoiminnon kokouksessa syksyllä 2016.

• Espoon kaupunginhallitus talvisäilytyksestä

"Kaavoituksessa osoitetaan Suomenojalta talvisäilytyspaikat niille Espoon satamissa pidettäville veneille, joita ei voida kuljettaa katuliikenteessä, henkilöautotrailereilla. Mitoituksessa otetaan huomioon muiden satamien talvisäilytysalueiden pieneneminen. Vaihtoehtoisen rannassa sijaitsevan säilytysalueen etsimistä jatketaan.”

Saarikohteet

Meritien saarikohde on Merivalkama, joka sijaitsee Bejarhomenissa Inkoon saaristossa olympiaväylän varrella paikassa 59*55,6 P 23*52,01 I).