Kilpailujaoston toiminta keskittyi 2014 totuttuun tapaan tiistaikilpailujen ja yksinpurjehduskilpailun ympärille. Tiistaikilpailusarjassa purjehdittiin 12 osakilpailua, joihin osallistui yhteensä 9 venekuntaa.

Osallistumiskertoja kertyi kaikkiaan 34. Osallistujien ja osallistumiskertojen määrät olivat täsmälleen samat kuin edellisenä vuonna. Ilahduttavaa oli muutaman aiemmin tiistaikilpailuihin osallistumattoman veneen aktiivisuus syyskesästä.

Yksinpurjehdukilpailu järjestettin 12.8. ja siihen osallistui kuusi venettä. Kilpailun voitti jälleen kerran Jyrki Santaholma veneellään Merinna.

Meritien veneiden tuloksia kesän muista kisoista:

Espoo Suursaari Race

• LYS 1
    • Siriuss / Jarmo Helasuo 2. (11)
  • LYS 2
    • Eowyn / Mikko Palkama 3. (19)
    • Unnukka II / Tapio Uimonen 6. (19)
  • LYS 3
    • Zelda / Heikki Mentula 2. (14)

Helsinki Tallinna Race

• LYS 1
    • Siriuss / Jarmo Helasuo 7.
    • Fretta / Kalle Tolvanen 19.
  • LYS 2
    • Zelda / Heikki Mentula 9.
  • LYS 4-6
    • Aida / Marko Nurmi 2.

Meritieläisiä osallistui kauden kilpailuihin myös muiden seurojen veneiden miehistöissä.

Jäsenien sivut

• Vapaita laituripaikkoja kesälle 2018

Meritie ry:llä on vapaita laituripaikkoja kesälle 2018. Täysin uusitusta H-laiturista löytyy aisapaikkoja ja G-laiturista löytyy poijupaikkoja usealle eri venekoolle. Jos kiinnostuit, niin ota yhteyttä satamapäällikköön Johan Åbergiin sähköpostitse johan.aberg(at)pp5.inet.fi .

• Yrjö Santaholma palkittu SPV:n kultaisella ansiomerkillä

SPV  palkitsi  syksyllä jäsenemme Yrjö Santaholman kultaisella ansiomerkillä, jonka hänelle luovutti hänen poikansa Jyrki Santaholma veneilyturvallisuustoiminnon kokouksessa syksyllä 2016.

• Espoon kaupunginhallitus talvisäilytyksestä

"Kaavoituksessa osoitetaan Suomenojalta talvisäilytyspaikat niille Espoon satamissa pidettäville veneille, joita ei voida kuljettaa katuliikenteessä, henkilöautotrailereilla. Mitoituksessa otetaan huomioon muiden satamien talvisäilytysalueiden pieneneminen. Vaihtoehtoisen rannassa sijaitsevan säilytysalueen etsimistä jatketaan.”

Saarikohteet

Meritien saarikohde on Merivalkama, joka sijaitsee Bejarhomenissa Inkoon saaristossa olympiaväylän varrella paikassa 59*55,6 P 23*52,01 I).